7 nejlepších kytar: vlastnosti, recenze, cena

Jsme si jistí, že v určitém okamžiku života každého chlapa se objeví touha stát se rockovou hvězdou. Ačkoli toto nutkání téměř vždy odezní stejně rychle, jako se objeví, někdy přeroste v lásku k hudbě a nepřímo i v lásku k nástrojům, které ji pomáhají vytvářet. Snad žádný nástroj si nezískal srdce mladých lidí tak jako kytara.

Výběr kytary je zvláštní zážitek. Pokud bychom měli vybrat něco, k čemu bychom to mohli přirovnat, bylo by to jako nákup auta, protože tento proces má mnoho společného. Stejně jako v případě automobilů ani zde neexistuje univerzální řešení. Existuje však několik společných rysů, kterými se můžete řídit, abyste našli ideální nástroj pro svůj hudební vkus, osobní styl a rozpočet. Jelikož je tento proces zcela individuální, je samozřejmě nemožné najít ideální kytaru pro každého hudebníka. Místo toho jsme sestavili následující kolekci značek a sérií, které vám pomohou zúžit hledání, aniž byste byli ochuzeni o radost z nalezení Excaliburu pro svého krále Artuše. Toto je 20 nejlepších elektrických kytar, ze kterých si může vybrat každý hráč.

Stratocaster

Nejoblíbenější, často viděný a kopírovaný v mnoha replikách kytar. Bylo by obtížné vyjmenovat všechny země, kde se Stratocastery vyrábějí, a ještě obtížnější by bylo vyjmenovat všechny značky elektrických kytar v této podobě. Klasický, originální Fender Stratocaster se vyrábí ve Spojených státech a je vybaven třemi single coily a snímačem Vintage Tremolo. Strat má charakteristický, rozpoznatelný „skleněný“ zvuk. Tuto elektrickou kytaru můžete často vidět v rukou hardrockových, indie a poprockových kytaristů

Fender Telecaster

„Tele“ způsobilo skutečnou revoluci ve světě kytarové hudby, když bylo v roce 1951 vydáno. Zvuk hudby se navždy změnil.

Kytara Fender Telecaster, vyrobená v drsných dobách, nemá žádné efektní vychytávky. Je to prostě neuvěřitelně hratelná a flexibilní kytara, která se dokáže postarat o ten neohrabaný zvuk, který tolik lidí milovalo.

Telecaster si oblíbili Bruce Springsteen a Keith Richards. Stejně jako další slavní kytaristé:

• David Gilmore
  • Steve Cropper
  • PJ Harvey
  • Joe Strummer
  • Muddy Waters

Les Paul

Gibson Les Paul – další slavný model elektrické kytary, který určil jeden z trendů v kytarovém průmyslu. Les Paul je okamžitě rozpoznatelný díky svému tvaru spojovanému s ženským pasem, výrazným snímačům a špičkovému mahagonovému tělu. Tato kytara je mnohými považována za nejuniverzálnější, a proto se často používá v nahrávacích studiích. Les Paul je hojně kopírován po celém světě, někdy s licencí, jindy ne (zejména čínskými výrobci).

PRS Custom

Mnoho kytar na tomto seznamu jsou vintage kytary a PRS Custom svou hratelností a kvalitou zdvojnásobuje jejich nedostatek klasického charakteru. Je flexibilní ve svém zvukovém rozsahu a spolehlivý, pokud jde o hlasový výkon.

10 heavy metalových písní inspirovaných romány Stephena Kinga

Tato kytara je také v každé desítce, je příliš dobrá na to, abyste ji vynechali. Slavní majitelé této značky kytar jsou:

• Carlos Santana
  • Zach Myers
  • Al Di Meola
  • a Keith Urban

Superstrat

Superstraty jsou velkou rodinou kytar mnoha různých výrobců. Vypadají trochu jako Stratocastery, ale je tu spousta konstrukčních rozdílů ve „zvucích“, tvaru krku, kobylce, dřevu těla, hmatníku a zadní desce.

Někteří výrobci si s takovými nástroji udělali jméno – Ibanez, Kramer, Cort jsou příklady. A první, kdo zvládl design Superstrat, byl Jackson. Původně jen kopie kytar Stratocaster se složitějším kováním a hodnotnějším dřevem, tvar těla se vyvíjel.

Seznamy toho nejlepšího

Zvýraznění nejlepších modelů v kategoriích:

• Přiměřená cena.
  • Nejlepší zvuk.
  • Nejnižší hmotnost.

Podívejme se na tento rozsah blíže.

Cort G110 – za rozumnou cenu

Představuje logický vývoj pojmu „vintage“. Tyto kytary jsou moderní, ale zachovávají si známé vlastnosti klasického designu s dvojitým výřezem. Řada nabízí široký výběr funkcí, které nejlépe vyhovují individuálním požadavkům různých hudebníků. Oblíbená konfigurace pětipolohového přepínače pro široký zvukový rozsah, který vyhovuje téměř každému hudebnímu stylu.

Elektrická kytara Cort

Yamaha Pacifica 112 – nejlepší zvuk

Navzdory tradičnímu šroubovému uchycení krku jsou kytary řady Pacifica navrženy pro hraní různých žánrů a stylů. Systém kazet, který produkuje širokou škálu efektů, od „těžkého zkreslení“ až po čistý, transparentní zvuk. Kytary Pacifica mají ergonomické tělo, šroubovaný krk, vintage tremolo a 5polohový přepínač humbuckerů v konfiguraci H-S-S.

Elektrická kytara Yamaha Pacifica

Squier Affinity Stratocaster – nízká hmotnost

Tato elektrická kytara se vyznačuje nízkou hmotností (4.6 kg) a vynikající tónové kvality, které jasně zvýrazňují vyšší střední pásmo. Pasivní snímače této kytary jsou standardní Single-Coil Strat a jsou osazeny v polohách krku, středu a můstku. Tato sada je schopna produkovat dobrý, jasný zvuk jak na čistém kanálu, tak i zesílený v kytarovém zesilovači. Standardní Die-Cast ladičky jsou navrženy tak, aby poskytovaly co nejlepší konstrukci kytary.

Elektrická kytara Squier

SG

Kytarista AC/DC Angus Young hraje sólové party na nástroj Gibson SG s rohy. Kromě tvaru těla se od Les Paula liší tím, že rezonanční deska SG je vyrobena z jednoho kusu mahagonové desky, nikoliv slepena z několika samostatných prvků. Samotná zkratka SG znamená solidní kytara. Tlačítko pro řemen se nenachází na konci rohu těla, ale na horní straně zadní strany ozvučné desky.

Gretsch White Falcon

Gretsch v průběhu let vyrobil několik opravdu skvělých kytar. Bílý sokol je toho příkladem.

Tento Gretsch s výrazným bílo-zlatým povrchem vypadá stejně skvěle jako zní. Bílého sokola si nelze nezamilovat.

Známými „patrony“ této kultovní kytary jsou:

• Billy Gibbons ze skupiny ZZ Top
  • Mike Campbell ze skupiny Tom Petty and the Heartbreakers
  • Robert Smith ze skupiny The Cure
  • Chet Atkins
  • a Neil Young

Basové kytary

Konstrukce baskytary je často dosti podobná konstrukci kytary, s neodmyslitelnými vlastnostmi nástroje – velikost otvoru, a tedy i rozměry těla a hmatníku, jsou podstatně větší. Mají však své vlastní charakteristické základní tvary. Mezi ně patří především baskytary Precision Bass a Jazz Bass z dílny společnosti Fender, průkopnické nástroje, které položily základy historie baskytary a do značné míry určily základní směr jejího vývoje.

Jako zvláštní druh baskytary lze vyzdvihnout bezpražcovou baskytaru. Tento nástroj je o něco bližší kontrabasu. Bezlad poskytuje měkčí zvuk a rozšiřuje technický arzenál, umožňuje basistovi zachytit mikrotonální intervaly – ale také lépe chybuje, protože postrádá definici každého pražce.

Kterou elektrickou kytaru je nejlepší koupit?

Při koupi kytary byste si ji měli nejprve pečlivě prohlédnout. Všechny části přístroje musí být pevně připevněny.

Všimněte si tremola, ovladačů hlasitosti a tónové clony a snímačů. Plochý hmatník bez mikrotrhlin a správné umístění pražců na povrchu zajišťují stabilní a kvalitní hru.

Dotykové plošky jsou navrženy tak, aby převáděly vibrace strun na elektrický signál. Jejich správnost si můžete ověřit zapojením kytary do zesilovače.

Je důležité zajistit, aby z reproduktoru nevycházel žádný hluk z pozadí, a to nejen při hře, ale také když jsou struny v klidové poloze.

Tremolo se v konstrukci kytary používá k ukotvení strun a okamžitému snížení stupnice pomocí páky. Chcete-li zkontrolovat správnou funkci prvku, stiskněte libovolný akord, udeřte do strun, poté přitlačte páčku k tělu, vraťte ji do původní polohy a začněte znovu hrát.

Stupnice kytary by se neměla rozbíhat do různých směrů, jinak tremolo nebude správně fungovat.

Výběr materiálu, který použijete pro hlavní části elektrické kytary, závisí na způsobu použití, hudebním žánru, ve kterém bude kytara hrána, a na vašich osobních preferencích:

• Mahagonové tělo přispívá k jemnému a příjemnému zvuku;
  • Javor poskytuje jasnější a bohatší zvuk;
  • Lipa představuje průměrnou, vyváženou možnost.

Hra na elektrickou kytaru vyžaduje řadu doplňků. Patří mezi ně kombo zesilovač, efektový pedál, procesor a snímač. Kvalitní hardware vám poskytne čistý zvuk a přidá potřebné efekty.

Doporučení: 12 nejlepších kytarových ladiček

12 nejlepších domácích kombo zesilovačů

9 nejlepších ukulele

Semi-akustické kytary

Poloakustická kytara je kombinací elektrické kytary a běžného akustického nástroje. Duté tělo s prvky u krku a u kobylky umožňuje poloakustické kytaře znít plně odpojené od elektrického zařízení a zároveň umožňuje vlastním „bzučákům“ a další elektronice elektrické kytary zachytit elektrický signál, který produkuje, a zpracovat jej pro další zesílení. Polosluchátka si oblíbili zejména bluesoví kytaristé pro jejich snadnou hratelnost, vintage vzhled a charakteristický teplý zvuk.

V tomto článku jsme se stručně věnovali základním, nejběžnějším formám elektrických kytar. Naprostá většina elektrických kytar, které jsou v současné době k dispozici a vyrábějí se, patří mezi tyto nástroje nebo jsou z nich tak či onak odvozeny.

Možnosti rozpočtu

Každý potřebuje startovací kytaru a upřímně řečeno, pokud nejste zkušený hráč, neměli byste za nástroj v žádné kategorii utratit více než 500 dolarů. Přesto nepředpokládejte, že nástroj za méně než 500 dolarů znamená nejnižší kvalitu, protože ve skutečnosti existuje poměrně dost překvapivě vynikajících kytar, které by většina mohla považovat za „ekonomické“. Největší chybou v této cenové kategorii je, že není vždy snadné poznat, zda kytara stojí za svou cenu, protože je hrozná, nebo zda je to jen šťastná náhoda. Abychom tuto past omezili, připravili jsme pro vás následujících pět značek/seriálů, které rozhodně stojí za pozornost.

Ibanez Artcore

Kytary s dutým tělem a poloduté kytary jsou obecně dražší, protože jejich stavba vyžaduje trochu více úsilí a dovedností než stavba standardních elektrických kytar s pevným tělem. To však neznamená, že nemůžete najít levné možnosti, pokud víte, kde hledat. A řada Artcore od Ibanezu je pravděpodobně nejlepší ze všech. Pokud hledáte startovací kytaru pro jazz, rockabilly, swing nebo dokonce jen rockovou hudbu, možná byste měli zvážit tuto kolekci, která se liší velikostí a stylem od plné velikosti až po úzkou.

Vyvolávací cena: $300 + Základní styl: Duté tělo

Kytary Mitchell

Před lety chtěli kluci z Guitar Center vytvořit vlastní značku nástrojů. To jim umožní lépe kontrolovat tok zásob, vyvíjet nástroje odpovídající jejich prodejním trendům a (což je nejdůležitější) snížit celkové náklady, a tím i cenu pro zákazníky. Název značky je Mitchell Guitars. A přestože se většina náročných hráčů může posmívat jeho relativně nízké ceně a skutečnosti, že jej vlastní společnost Guitar Center, sedněte si k němu a zahrajte si na něj a myslíme si, že budete příjemně překvapeni. Pak se podívejte na materiály, funkce a celkovou kvalitu provedení a budete pravděpodobně ještě více ohromeni. Upřímně řečeno, Mitchell je jedním z nejvýhodnějších modelů na současném trhu.

Vyvolávací cena: $100 + Základní styl: Solid Body

Fender Squire

Řada kytar Fender Squire, zdaleka nejznámější levná varianta, je na trhu tak dlouho, že porovnávat její rané verze s dnešní nabídkou je jako den a noc. Kdysi byl „rozpočet“ synonymem pro „špatný“, ale situace se trochu změnila. Nyní je mnohem těžší rozeznat rozdíl v kvalitě mezi Squire a standardním Fenderem. Rozdíl je stále patrný, ale ne tak velký, což je skvělá zpráva pro ty, kteří mají omezený rozpočet. Pokud hledáte startovací kytaru slušné kvality s ikonickou siluetou od důvěryhodné značky, můžete se vždy spolehnout na Squire.

Vyvolávací cena: $130 + Základní styl: Solid Body

Sterling By Music Man

Ne každý ví, že společnost Music Man založil Leo Fender – stejný šílený génius, který navždy změnil tvář hudby díky kytarám Fender. A přestože před svou smrtí v roce 1991 založil jinou značku (G&L), v nabídce Music Man lze stále nalézt mnoho z jeho ducha. Jejich řada Sterling se pohybuje pod cenou 500 dolarů, mají poměrně málo nabídek, které jsou vzhledem k této skutečnosti opravdu působivé. V obchodech s kytarami nenajdete tolik nabídek Music Man jako Fenderů nebo Gibsonů, ale to neznamená, že byste měli ignorovat ty, na které narazíte.

Vyvolávací cena: $220 + Základní styl: Solid Body

Yamaha Pacifica

Yamaha má pověst výrobce všeho možného, a to z dobrého důvodu: vyrábí vše od automobilů přes domácí audio zařízení až po klavíry a (samozřejmě) kytary. To však neznamená, že to, co vyrábějí, je nutně špatné. Jejich řada elektrických kytar Pacifica je ve skutečnosti velmi dobře prozkoumaná a obecně považovaná za vynikající volbu při nákupu s omezeným rozpočtem. Nabídka je poměrně omezená (existuje jen několik možností), ale to, co získáte, rozhodně stojí za prozkoumání, zejména pokud jste typ člověka, který se rád vyhýbá obvyklým možnostem na trhu.

Vyvolávací cena: $180 + Základní styl: Solid Body

Koupit elektrické kytary

Gibson Flashing V

Je to bezpochyby jedna z nejúžasnějších kytar, které kdy byly vyrobeny. Gibson Flying V měl kdysi mnoho příznivců, například bluesovou legendu Alberta Kinga, Billyho Gibbonse a Michaela Schenkera.

10 největších neúspěchů kytaristů

I když by s touto kytarou mnozí rádi pózovali, většina kytaristů by ji za svou oblíbenou nepovažovala.

Další slavní kytaristé, kteří hráli na Flying V:

• Dave Davies z Kinks
  • Lenny Kravitz
  • Lonnie Mac
  • K.K. Downing z Judas Priest a Tim Wheeler z Ash

B.C. Rich Warlock

Je to jedna z nejžádanějších kytar pro ty, kteří rádi nosí hodně černé a zesilovače vytáčí na maximum. Tato kytara pomohla B.C. Rich se stal významným hráčem na heavymetalové scéně.

Díky agresivní zadní desce, snadno ovladatelnému krku a podmanivému zvuku jde tato skvělá kytara na maximum.

Slavní fanoušci B.C. Rich:

• Blackie Lawless z W.A.S.P.
  • black metalový sekerník
  • Chuck Schuldiner od Death
  • Craig Goldie ze skupiny Dio
  • A Dave Mustaine z Megadeath / Metallica
About Martin Svoboda 10972 Článků
Zdravím vás, milovníci domácího pohodlí a vylepšení! Jsem Martin Svoboda, zkušený designér s kaleidoskopickou cestou po říši kreativity a funkčnosti. Pojďte se mnou otevřít dveře do mého světa - světa, kde v každém zákoutí rezonují ozvěny promyšleného designu a snahy o dokonalý domácí klid.